Од интегрално значење за постигнување на квалитетна спортска педагогија е да се овозможи секој ученик и семејство да бидат вклучени, почитувани и вреднувани, да партиципираат и да работат на остварување на заедничките цели и да го развијат својот моторички потенцијал. Наставникот по физичко образование/спорт и спортски активности претставува модел и гарантира дека преку секојдневните моторички активности децата учат да ги ценат и почитуваат различностите и да разваат вештини и активно да учествуваат во заедницата. Наставникот по физичко образование/спорт и спортски активности е промотор во препознавањето на различните потреби, на ефективна соработка за достигнување на една заедничка цел и на почитување на посебните интереси и потреби на единките или група ученици .Секое ученик треба да биде доживеан како активен учесник во образовниот процес односно на часот по физичко образование/спорт и спортски активности, како индивидуа и како рамноправен член во заедницата и пошироко во општеството.
Наставникот по физичко образование/спорт и спортски активности дава подеднакви можности секој ученик да научат и да учествуваат во образованието, без разлика на полот, расата, етничкото потекло, културата, мајчиниот јазик, религијата, семејната структура, социјалниот статус, економскиот статус, возраста или посебните потреби или пак:
– наставникот е свесен за своите убедувања, ставови и искуства и за тоа дека тие влијаат на начинот на реализирање на наставата по ФЗО/ССА и на неговата комуникација со учениците и со семејствата.
– наставникот се однесува со почит, дигнитет и грижа кон секој ученик , давајќи подеднакви можности учениците да учествуваат во сето она што се случува на часот по ФЗО/ССА.
– наставникот се однесува со почит, дигнитет и грижа кон секое семејство и изнаоѓа начини да го вклучи во образованието на нивниот ученик .
– наставникот користи јазик и активности со цел да се избегнат половите и други стереотипи.
– наставникот ги приспособува условите и активностите за учење на часот по ФЗО/ССА со цел учениците со различни моторички способности, со различна едукативна и социјална позадина да можат да учествуваат во сите активности.
– наставникот го воведува концептот за лична одговорност кон околината и им овозможува на учениците истата да ја почувствуваат низ практични вежби кои ги нуди програмата на ФЗО/ССА .
– наставникот ги насочува учениците сите да ги сметаат за еднакви и кон нив да се однесуваат со почит, а истото да го очекуваат и од односот на другите кон нив.
– наставникот им преку програмата на ФЗО/ССА помага на учениците да разберат како стереотите и предрасудите можат да влијаат на нивните ставови и однесување.
– наставникот по ФЗО/ССА ги одобрува и почитува оние ученици кои имаат поинакви ставови и им помага да развијат вештини да ги изразат тие ставови на соодветен начин
м-р Ангелче Гушев